foto blog

Tijdens een workshop die Buro Zizo mocht verzorgen bij Deykerhoff/Accountants, werd o.a. een greep van 10 marketingtips in willekeurige volgorde van belangrijkheid gepresenteerd.

Voor ons als marketeers is dat zo’n gesneden koek dat we twijfelden of dat wel echt zo moest worden genoemd want ‘dat weet iedereen toch wel’….. Nou niet dus! Want niet iedereen is dagelijks daarmee bezig. Je schrijft voor je doelgroep en niet voor je collega’s. Dat moet je steeds voor ogen hebben. En dat is dan gelijk een bonustip ;)

1. Zorg voor goede visuals / foto’s (van jezelf, van je producten, van je bedrijfspand, etc.).
2. Vraag om hulp. Vraag hoe zaken overkomen. Mensen helpen je graag!
3. Gebruik je e-mailhandtekening voor de aankondiging van een event, een blog, tip, wens, etc.
4. Benoem de mensen met wie je samenwerkt en geloof gewoon niet in concurrentie.
5. Vraag om referenties en gebruik ze op LinkedIn, websites, brochures en offertes, etc.
6. Zoek actuele vormen zoals infographics, animaties, video en denk aan apps en aan responsive design voor je website.
7. Zorg voor relevante content: actueel, nieuwswaardig, een mening of een tip.
8. Public Relations: verstuur eens een persbericht.
9. (Personal) branding: gebruik je logo ook op kleding, je auto, tijdens events, etc.
10. Werk je al met een trechtermodel? Bijvoorbeeld eerst veel publiek voor een gunstig geprijsde workshop of e-book, dan een masterclass of instapproduct voor een wat hogere prijs en uiteindelijk terugkerende klanten.

En de uitsmijter:

Wacht niet te lang: DOE, ANALYSEER, VERBETER en REPEAT!

  • Name (Required)

  • Email (Required, but not published)

  • Url (Optional)

  • Comment (Required)

-->