customer journey

Ik moest er aan geloven … een nieuwe laptop was niet te vermijden. Na 3,5 jaar trouwe dienst en nog eens herinstallatie / configuratie viel er geen echte eer meer te behalen. De laptop was te traag. Afijn tijd voor een nieuwe …

Folder

Precies op het juiste moment viel de folder in de bus van Amac in ‘s-Hertogenbosch. De winkel bestond 5 jaar en op die bewuste zaterdag werd er 10% korting gegeven op het gehele assortiment m.u.v. de iPhone. En nou vind ik die prijsstrategie van Apple wel ijzersterk, maar toch is in tijden van uitverkoop 10% wel erg mager. Teruggerekend over de aanschaf van een MacBook Pro was het toch wel erg de moeite waard.

Van tevoren heb ik gebeld en overlegd, mijn oude ingeleverd waarvoor ik een fraaie tegoedbon kreeg en een nieuwe apart laten leggen zodat ik die alleen nog maar op hoefde te halen.

De journey …

Ik was er al bang voor. En inderdaad, op de dag zelf om 10.10u stond er buiten al een rij van 15 meter. Al terugrekenend besloot ik in de rij te gaan staan en dacht dat zelfs 2 uur wachten de (financiële) moeite waard zou zijn. Er werd buiten koffie en thee uitgedeeld aan de wachtenden, koekjes erbij en voor de kids werden ballonnen uitgedeeld. Al met al ging het verrassend snel en na 20 minuten was ik binnen.

Eenmaal binnen, verrassend rustig en overzichtelijk omdat de ‘meute’ buiten werd gehouden, werd ik ontvangen door een verkoper die zich netjes voorstelde en vroeg waarmee hij mij van dienst kon zijn. Ondertussen werd mijn zoontje (7 jaar) door een sympathieke knul gevraagd om even een spel uit te proberen op de iPad (wat een geluk want ik was al bang dat hij alle iPods en iPads zou gaan ‘testen’).

De verkoper ging de MacBook Pro netjes in de ‘line’ leggen en keek met me mee naar een mooie tas die ook apart werd gelegd. Ik kreeg een nummertje in mijn handen geduwd en in no time stond ik alles af te rekenen. Met mijn nieuwe spullen in mijn hand ging ik mijn zoontje opsnorren en meer dan tevreden verliet ik de winkel weer.

Wat een service en klantgerichtheid. Er was zo goed over nagedacht!

Wat ik heb geleerd en iedere retailer zou aanraden:

- vriendelijk personeel
- kundig personeel
- logistiek uitgekiend
- catering, hoe eenvoudig ook: koffie / thee / koekje
- rust in de winkel waardoor je toch nog even kon rondkijken
- ik voelde me helemaal op mijn gemak omdat mijn zoontje lekker een spelletje speelde zonder bang te hoeven zijn dat het iets te enthousiast zou gaan

Met recht was dit de meest optimale customer journey die ik ooit heb meegemaakt. Daar zou bijvoorbeeld een gemiddelde autodealer eens naar moeten kijken want daar gaat het vaak om nog veel grotere budgetten.

Ook zo benieuwd wat zo’n dag nou oplevert? Ik wel!

 

 

  • Mitch jul 15, 2014 Beantwoorden

    Hoi Nathaly,

    Bedankt voor je ervaring! Hier doen we het voor!

    Groetjes,

    Mitch

  • Name (Required)

  • Email (Required, but not published)

  • Url (Optional)

  • Comment (Required)

-->